Slecht bedrijf Amazon

Amazon  1524         


 Reden: Account diefstal

 Kort: Zorg dat je geen tegoeden hebt staan bij Amazon, ze kunnen zomaar je rekening blokkeren waarbij het onmogelijk is dit nog met de servicedesk opgelost te krijgen. Al je tegoeden, aankoophistorie, etc. gaat permanent verloren.

 Ondernomen acties: Talloze contacten met de servicedesks, item op Radar.

 Oplossing: Geen

Amazon begint steeds groter te worden in Nederland, niet alleen voor het bestellen van leuke en goedkope Chinese prullaria van bedenkelijke kwaliteit, ook de TV dienst en de Cloud diensten groeien als kool. Hou er alleen rekening mee dat ze je account als daar een positief tegoed op staat zomaar kunnen blokkeren waar je vervolgens eigenlijk niets meer aan kan doen. Dit gebeurde ons op 19 april 2022. Bij het afrekenen van een bestelling volgde er geen betaaloptie, we werden meteen "bedankt" voor de aankoop, maar vrijwel direct daarna deze e-mail:

Account geblokkeerd

Vol verbazing wil je inloggen om te kijken wat er aan de hand is, maar na het inloggen kom je niet meer verder, je ziet slechts deze pagina:

Inlogfout

Blijkbaar vertrouwen ze de laatste bestelling niet. Op zich goed dat ze dat goed controleren. Jammer alleen dat je slechts een afbeelding kan uploaden. Ik besluit de eerste keer aan te geven dat ik niet weet wat er is gebeurd, wat mij betreft kunnen ze de laatste bestelling annuleren, dan doen we die wel opnieuw. Ik stuur ook mijn bankbewijzen op, de aankoopbewijzen van de cadeaubonnen, op het laatst zelfs mijn kopie legitimatie, etc. Op alles krijg je een mail terug met "we konden hieruit niet afleiden dat je de eigenaar bent van deze rekening". Deze mail komt vanuit een no-reply, geen optie om met ze in contact te komen.

Ik kan zelf niet meer inloggen vanwege het geblokkeerde account, via het account van mijn vrouw dan de chat gestart, we komen bij de Nederlandse servicedesk, maar die kunnen niet vertellen waarom ons account is geblokkeerd vanwege privacy redenen. Ze kunnen ook niks voor ons betekenen en we moeten contact opnemen met ofm@amazon.nl. Daar het hele verhaal in het Engels uitgelegd, maar er volgt 0 reactie. Opnieuw contact opgenomen met de servicedesk, nu ook het verzoek naar cis@amazon.com en primary@amazon.com te mailen. Ze zijn op een missie je gek te maken, want 0 menselijke reactie en alleen maar weer een geautomatiseerd bericht:

Bullshit antwoord

Mooie verhalen online dat de opperbaas Jeff Bezoz zich zelf bezighoud met de kwaliteit van zijn bedrijf en zelfs direct te benaderen is via < href="mailto://jeff@amazon.com">jeff@amazon.com. Gedaan, maar ook daar geen enkele reactie. Weer meerdere malen via chat en telefonisch contact gehad met servicedesks zowel in Nederland als in Engeland en Amerika. Allemaal hele joviale mensen die het heel erg en vervelend vinden, maar niks voor je kunnen betekenen. Wel weer een nieuw adres, gc-address-verification@amazon.com. Of we het verhaal daar heen willen mailen, die moeten binnen 4 werkdagen antwoorden. Uiteraard ook weer totaal geen reactie. Het item is ook op Radar geplaatst https://radar.avrotros.nl/forum/webwinkels-f69/amazon-steelt-je-geld-en-geeft-niet-thuis-t198625.html.Daar iemand met de tip de pro amazon site info@webwinkelenvanuitnederland.nl te mailen. Gedaan, maar hun mailbox zat vol. Opnieuw alle bekende adressen gemailed met de vraag om een update, of in elk geval te mailen vanaf een adres dat reageert zodat we dit probleem kunnen oplossen. YES! Antwoord..., maar... huh?

Account cancelled

Wie is die account specialist? En waarom besluit die om na al mijn toelichting, het toesturen van de bank gegeven, rijbewijs en alles, zonder ook maar één vraag terug te stellen of één ding aan te geven wat niet zou kloppen, ons hele account te blokkeren? Mijn aankoopgeschiedenis, garantiebewijzen, facturen, cadeaubon tegoed, alles definitief ontoegankelijk? Nogmaals de klantenservice, ik weet niet hoe ze steeds nieuwe mail adressen uit hun mouw weten te toveren, maar nu krijgen we ook cs-screenshots@amazon.nl. Opnieuw het hele verhaal, dat we moeten bewijzen eigenaar te zijn van een rekening die we niet kennen, dat we zo graag persoonlijk in contact komen om dit opgelost te krijgen, alle gegevens om te bewijzen wie we zijn en dat we al maanden Amazon Prime afnemen, meerdere bestellingen hebben gedaan, etc... en weer alleen het standaard antwoord retour vanuit een no-reply adres.

Het is zeer waarschijnlijk zoals ze op Radar ook al aangaven, ze verdenken fraude via je account, wellicht dat iemand ook wel iets heeft proberen te doen via ons account, maar je krijgt het niet meer goed en ze maken je gek met de "service"-desks. Amazon is wat dit betreft echt een waarschuwing waar en een slecht bedrijf.

We zijn veel meer mensen tegengekomen met dezelfde problemen. Heb je deze of andere problemen zelf ook, neem contact met ons op, dan plaatsen we ze erbij en als er voldoende aanmeldingen zijn beginnen we een gezamelijke rechtzaak.

Inmiddels al wel 3 bedrijven weten tegen te houden om over te gaan naar de Amazon cloud en in plaats daar van Azure van Microsoft af te nemen en twintig mensen die hebben aangegeven geen producten meer te kopen op Amazon. Hopelijk gaan er nog vele volgen.