Slecht bedrijf Amazon

Amazon  1524         


 Reden: Account diefstal

 Kort: Zorg dat je geen tegoeden hebt staan bij Amazon, ze kunnen zomaar je rekening blokkeren waarbij het onmogelijk is dit nog met de servicedesk opgelost te krijgen. Al je tegoeden, aankoophistorie, etc. gaat permanent verloren.

 Ondernomen acties: Talloze contacten met de servicedesks, item op Radar.

 Oplossing: Geen

Amazon begint steeds groter te worden in Nederland, niet alleen voor het bestellen van leuke en goedkope Chinese prullaria van bedenkelijke kwaliteit, ook de TV dienst en de Cloud diensten groeien als kool. Hou er alleen rekening mee dat ze je account als daar een positief tegoed op staat zomaar kunnen blokkeren waar je vervolgens eigenlijk niets meer aan kan doen. Dit gebeurde ons op 19 april 2022. Bij het afrekenen van een bestelling volgde er geen betaaloptie, we werden meteen "bedankt" voor de aankoop, maar vrijwel direct daarna deze e-mail:

Account geblokkeerd

Vol verbazing wil je inloggen om te kijken wat er aan de hand is, maar na het inloggen kom je niet meer verder, je ziet slechts deze pagina:

Login melding

Blijkbaar vertrouwen ze de laatste bestelling niet. Op zich goed dat ze dat goed controleren. Jammer alleen dat je slechts een afbeelding kan uploaden. Ik besluit de eerste keer aan te geven dat ik niet weet wat er is gebeurd, wat mij betreft kunnen ze de laatste bestelling annuleren, dan doen we die wel opnieuw. Ik stuur ook mijn bankbewijzen op, de aankoopbewijzen van de cadeaubonnen, op het laatst zelfs mijn kopie legitimatie, etc. Op alles krijg je een mail terug met "we konden hieruit niet afleiden dat je de eigenaar bent van deze rekening". Deze mail komt vanuit een no-reply, geen optie om met ze in contact te komen.

Ik kan zelf niet meer inloggen vanwege het geblokkeerde account, via het account van mijn vrouw dan de chat gestart, we komen bij de Nederlandse servicedesk, maar die kunnen niet vertellen waarom ons account is geblokkeerd vanwege privacy redenen. Ze kunnen ook niks voor ons betekenen en we moeten contact opnemen met ofm@amazon.nl. Daar het hele verhaal in het Engels uitgelegd, maar er volgt 0 reactie. Opnieuw contact opgenomen met de servicedesk, nu ook het verzoek naar cis@amazon.com en primary@amazon.com te mailen. Ze zijn op een missie je gek te maken, want 0 menselijke reactie en alleen maar weer een geautomatiseerd bericht:

Bullshit reactie

Mooie verhalen online dat de opperbaas Jeff Bezoz zich zelf bezighoud met de kwaliteit van zijn bedrijf en zelfs direct te benaderen is via < href="mailto://jeff@amazon.com">jeff@amazon.com. Gedaan, maar ook daar geen enkele reactie. Weer meerdere malen via chat en telefonisch contact gehad met servicedesks zowel in Nederland als in Engeland en Amerika. Allemaal hele joviale mensen die het heel erg en vervelend vinden, maar niks voor je kunnen betekenen. Wel weer een nieuw adres, gc-address-verification@amazon.com. Of we het verhaal daar heen willen mailen, die moeten binnen 4 werkdagen antwoorden. Uiteraard ook weer totaal geen reactie. Het item is ook op Radar geplaatst https://radar.avrotros.nl/forum/webwinkels-f69/amazon-steelt-je-geld-en-geeft-niet-thuis-t198625.html.Daar iemand met de tip de pro amazon site info@webwinkelenvanuitnederland.nl te mailen. Gedaan, maar hun mailbox zat vol. Opnieuw alle bekende adressen gemailed met de vraag om een update, of in elk geval te mailen vanaf een adres dat reageert zodat we dit probleem kunnen oplossen. YES! Antwoord..., maar... huh?

Account cancelled

Wie is die account specialist? En waarom besluit die om na al mijn toelichting, het toesturen van de bank gegeven, rijbewijs en alles, zonder ook maar één vraag terug te stellen of één ding aan te geven wat niet zou kloppen, ons hele account te blokkeren? Mijn aankoopgeschiedenis, garantiebewijzen, facturen, cadeaubon tegoed, alles definitief ontoegankelijk? Nogmaals de klantenservice, ik weet niet hoe ze steeds nieuwe mail adressen uit hun mouw weten te toveren, maar nu krijgen we ook cs-screenshots@amazon.nl. Opnieuw het hele verhaal, dat we moeten bewijzen eigenaar te zijn van een rekening die we niet kennen, dat we zo graag persoonlijk in contact komen om dit opgelost te krijgen, alle gegevens om te bewijzen wie we zijn en dat we al maanden Amazon Prime afnemen, meerdere bestellingen hebben gedaan, etc... en weer alleen het standaard antwoord retour vanuit een no-reply adres.

Het is zeer waarschijnlijk zoals ze op Radar ook al aangaven, ze verdenken fraude via je account, wellicht dat iemand ook wel iets heeft proberen te doen via ons account, maar je krijgt het niet meer goed en ze maken je gek met de "service"-desks. Amazon is wat dit betreft echt een waarschuwing waar en een slecht bedrijf.

We zijn veel meer mensen tegengekomen met dezelfde problemen. Heb je deze of andere problemen zelf ook, neem contact met ons op, dan plaatsen we ze erbij en als er voldoende aanmeldingen zijn beginnen we een gezamelijke rechtzaak.

Inmiddels al wel 3 bedrijven weten tegen te houden om over te gaan naar de Amazon cloud en in plaats daar van Azure van Microsoft af te nemen en twintig mensen die hebben aangegeven geen producten meer te kopen op Amazon. Hopelijk gaan er nog vele volgen.

Slecht bedrijf Budget Energie

Budget Energie  93        


 Reden: Halveren teruglevertarief

 Kort: De salderingsregeling zal pas na 2025 geleidelijk worden afgebouwd, Budget Energie meent hier al per 1 Juli 2022 mee te kunnen beginnen en halveert het teruglevertarief met 50%.

 Ondernomen acties: Contact met de servicedesk, klacht bij de ACM.

 Oplossing: Geen

De overheid wil het volk massaal aan de zonnepanelen om de CO2 uitstoot te reduceren. Hiervoor is tot in elk geval 2025 nog de salderingsregeling. Het mag de overheid natuurlijk niet te veel geld kosten, dus na 2025 zal die langzaam worden afgebouwd.

Maar wat doet Budget Energie? Die beginnen vanaf 1 juli 2022 al mooi om de helft van wat je opbrengt met je zonnepanelen in eigen zak te steken. Eerst telefonisch bij Budget Energie nog iemand aan de lijn die dacht dat het alleen het overschot zou zijn wat je meer terug gaat leveren in een jaar dan wat je afneemt, maar dat klonk niet heel zeker.

Je wil dit natuurlijk wel op papier, want Juli is de maand dat de zonnepanelen het meeste opbrengen. Nogmaals contact met de servicedesk en ze hebben het dus echt zo bedacht dat ze nog maar 50% van wat je maandelijks terugleverd gaan vergoeden.

Hebben ze andere diensten als telefonie en televisie dan gooien ze je dood met reclame en berichtgeving, maar dit werd niet gecommuniceerd. Ik kwam het toevallig tegen op de site. Hieronder het hele gesprek met de servicedesk. Meteen ook een klacht ingediend bij de ACM, want volgens mij haalt dit de hele salderingsregeling nu dan al onderuit, maar hier gaan we natuurlijk niet op wachten. Het zou ook alleen gelden voor mensen met een variabel contract, maar op dit moment is er geen mogelijkheid over te stappen naar een vast contract.

Budget Energie is hierdoor wat mij betreft wel echt een heel slecht bedrijf.

Welkom, je chat met Lara. Ik ben binnen een paar minuten bij je!

Lara

Hi, goedemorgen
maandag 27 juni 2022 09:04


Jij

Hi Lara, goedemorgen! Ik heb zojuist gesproken met jullie helpdesk, tot mijn schrik zag ik dat het teruglevertarief voor klanten met een variabel contract vanaf 1 juli naar 50% zou gaan.
maandag 27 juni 2022 09:04


Lara

Klopt inderdaad
maandag 27 juni 2022 09:04

Jij

Ik kreeg te horen dat dit alleen is voor alles wat ik op jaarbasis meer teruglever dan wat ik ook bij jullie heb afgenomen. Lever ik hetzelfde terug als wat ik afneem dan blijft dat vergoed tegen hetzelfde tarief. Dat kan ik uit de site alleen niet duidelijk opmaken. Kan iemand mij dit per mail bevestigen? Ik wil dus zeker weten dat de vergoeding voor wat mijn zonnepanelen opleveren vanaf volgende maand niet gehalveerd raakt. Ik zag ook dat dit blijkbaar eenzijdig vanuit Budget Energie is bedacht en ook alleen voor mensen met een variabel contract. Er bleek alleen geen optie te zijn mij dan over te zetten naar een vast contract. Dat vond ik nogal een vreemde gang van zaken.
maandag 27 juni 2022 09:05

Lara

De halvering gaat inderdaad in aankomende maand. Dus vanaf 1 juli wordt het leveringstarief met 50 procent verlaagd
maandag 27 juni 2022 09:08

Jij

Ja, maar wat houd dat in? Ik lever in de zomermaanden dagelijks meer terug dan wat ik verbruik. Krijg ik over die teruglevering dan nog maar 50%?
maandag 27 juni 2022 09:08

Lara

klopt, de teruglevering wordt natuurlijk volledig gebruikt maar het tarief die er tegenover staat is met 50 verlaagd. Wij hebben deze regeling inderdaad in acht genomen, durf niet te zeggen of andere leveranciers hier ook in mee gaan of de tarief ook voor aankomende maand aanhouden
maandag 27 juni 2022 09:09

Jij

Dat snap ik dan nog steeds niet. Stel dat ik deze maand 1000 kwh teruglever en 1kwh zou 10 cent kosten. Krijg ik dan deze maand nog maar 1000 *5 cent als vergoeding terug?
maandag 27 juni 2022 09:10

Lara

klopt! De berekening kan je inderdaad zo aanhouden
maandag 27 juni 2022 09:11

Jij

Of gaat het alleen om alles wat ik aan het einde van het jaar meer heb verbruikt dan wat ik heb teruggeleverd? Dus stel ik heb uiteindelijk 10000 kwh afgenomen maar 11000 kwh teruggeleverd. Die 10000 strepen we 1 op 1 tegen elkaar weg (dus zelfde tarief voor levering als teruglevering) en alleen het overschot van 1000 kwh gaat dan tegen een 50% vergoeding?
maandag 27 juni 2022 09:12

Lara

Nee, je eerste aanname klopt!
maandag 27 juni 2022 09:12

Jij

Ok, dat is dan ook wel weer iets anders dan wat ik net aan de telefoon hoorde en dit gaat volgens mij ook in tegen de wettelijke salderingsregeling? Die loopt nog tot 2025 en zal dan pas geleidelijk worden afgebouwd. Het lijkt mij dus erg bijzonder dat Budget Energie daar nu dan al vanaf gaat wijken?
maandag 27 juni 2022 09:12

Lara

Nee, als leverancier mogen wij in tarieven een wijziging brengen, ook die van de saldering. Dat staat ook in de contract als je dat eventueel wilt achterhalen!
maandag 27 juni 2022 09:13

Jij

Ok. Dan ga ik even kijken of de ACM het daar mee eens is en zal ik heel snel op zoek naar een andere leverancier. Bedankt in elk geval voor de informatie. Kan ik dit gesprek ook per mail krijgen?
maandag 27 juni 2022 09:13

Lara

Dat is vervelend om te horen! dat kan ik zeker doen! na afsluiting kan ik de chat opsturen!
maandag 27 juni 2022 09:14